Saturday, January 17, 2015

SHREE KRISHNA PAANDAVEEYAM

ಪಂಚಮ ವೇದಾ ( ಮಹಾಭಾರತ ) ಲೇಖಕ್: ಸಂಸ್ಕ್ರತ್ ಭಾಷಾ ಪ್ರವೀಣ ,ಪಂಡಿತ್ ಶ್ರೀ ಜಿ . ವಿ. ಶರ್ಮಾ (ಪೇಜ್ ೪೫೯ -೪೬೪ ) ಕೊಂಕಣಿ ಭಾಷಾ ಅನುವಾದು ಏಕ ಪ್ರಯತ್ನ ..... 

ಶ್ರೀಕೃಷ್ಣ ಪಾಂಡವೀಯಂ     

ಶ್ರೀ  ಕೃಷ್ಣು  ಹಸ್ತಿನಾವತಿಕ ವೊಚ್ಚೆ ಫೂಡೆ ಪಾಂಡವಾಂಕ ದ್ರೌಪದಿ ಸಮೇತ ಏಕ ಸಮಾವೇಶು  ಕರತಾ . ಅನಿ ಹಸ್ತಿನಾವತಿ ವೊಚ್ಚುನು ಕಶಿ ಕಶಿ  ಉಲ್ಲೋಕ ;ಯೆಕಕ್ಲೆನಚಿ ತಂಗ ತಂಗೆಲೊ ಅಭಿಪ್ರಾಯು ಸಂಘೂಕಾ ಮ್ಹೊಣು ಸಂಗ್ತಾ . 
ಧರ್ಮರಾಯು : "ವಾಸುದೇವಾ ! ದ್ಯೂತ ಚೂಕಿ ಮ್ಹೊಣು ಗೊತ್ತಸ್ಸುನು ಹಾನ್ವೆ ದ್ಯೂತ ಖೆಳ್ಳಾ. ಕೆಲ್ಲೇಲೆ ಚೂಕೀಕ ಹೇ ತೇರ ವರುಷ ಕಠಿಣ  ಶಿಕ್ಷ ಸ್ವೀಕರ ಖೆಲ್ಲಾ . ಮಿಗೆಲೇ ನಿಮಿತ್ಯ ಮಿಗೆಲೇ ಭ೦ವ್ಡ ಅಣಿ ದ್ರೌಪದಿನ ಮಾನಸಿಕ ಕಶ್ಠ , ಕ್ಲೇಶ , ಕೋಪು, ತಾಪು, ಅನುಭವ ಕೊರ್ಕಾ ಜಲ್ಲೆ . ಅತ್ತ ಮಿಗೆಲೆ ಖತಿರಿಚಿ ಮಿಗೆಲೇ ಭ೦ವ್ಡ, ಚರ್ಡು೦ವ , ದ್ರುಪದ ವಿರಾಟ ಮಿತ್ರ ಬಂಧು ಗಣ್ಯ ರಾಯ ಲೋಕ , ಅಸಂಖ್ಯಾತ ಸೈನಿಕ ತಾನ್ಗೆಲೇ ಜೀವು ತ್ರಣ ಸಮಾನ ಮ್ಹೊಣು ಲೆಕ್ಕುನು ಯುಧ್ಧಾಕ ತಯ್ಯಾರಿ ಜಲ್ಲ್ಯಾತಿ . ವಾಸುದೇವಾ ! ಹೇ ಮಹಾಯುಧ್ಧ ಲೆಕ್ಲ್ಯಾರಿ ನೀದ  ಯೇನಾ . ಅತ್ತ ಹಾಂವೆ ಯುಧ್ಧ ಕೊರ್ಚೆ ಮಿಗೆಲೇ ಬಂಧು ಬಾಂಧವ ಲಗ್ಗಿ ! ಗುರು ಮಹಶಯಾ೦ ಲಗ್ಗಿ ! ಭೀಶ್ಮ್ ಪಿತಾ ದ್ರಥರಾಷ್ಟ್ರ ದಾಯಾದಿ ಲಗ್ಗಿ ! ಮಿಗೆಲೇ ಖತಿರಿ , ಮಿಗೆಲೇ ನಿಮಿತ್ಯ ,ಅತ್ತ ಹಾಂವ ಚಿ... ಹೇ ದಾರುಣ ಮಾರಣಾಂತಿಕ ಹೋಮು ಕೊರ್ಕಾವೇ ?ರಕ್ತ ಸಿಕ್ತ ಭಕ್ಷ್ಯ ಹಾನ್ವೆ ಖಾವ್ಕಾ ವೆ ?ಹೇ ದುಃಖ ಭರಿತ ಸಿಂಹಾಸನ ವೈರಿ ಹಾನ್ವೆ ಅಬೀಷ್ಟಿತಾ ಜಾವ್ಕಾವೇ ? ವಾಸುದೇವಾ ! ಮಿಗೆಲೇ ಮನ ಭಾರಿ ತಳ ಮಳ ಜಲ್ಲಾ . ಯುಧ್ಧಾ೦ತು ಚರ್ಡುವಾಂಕ ಆಹುತಿ ದಿಲ್ಲೆಲೇ ವ್ರಧ್ಧ ಆನು ಅಮ್ಮಾ೦ಕ ಪೊಳೆ , ಬಲಿ..  ದಿಲ್ಲೇಲೆ ತರುಣ ಸ್ರೀಯಾಂಕ ಪೊಳೆ , ಕುಟುಂಬೆ ಏಕ ಮಾತ್ರ ಸಂರಕ್ಷಕು ಪಿತಾಮಹಾಕ  ಕಾಣ ಗ್ಹೆತ್ತಿಲೆ ಚರ್ಡುವಾಂಗೆಲೆ ಶೋಕ ಪೊಳೆ ; ಯಿತ್ಲೇ ಜನಾಲೆ ಶ್ರಾಪು ಮಕ್ಕಾ  ಭಸ್ಮ ಕರತಾ ಕಿ...  ಮ್ಹೊಣು ಭ್ರಮಾ ಲಗ್ಗ್ಲಾ ಮಾಧವಾ ! " ಡೊಳೆ೦ನ್ತು ಉದ್ದಾಕ ಭೋರ್ನು ಯೆತ್ತಾ  ಧರ್ಮರಾಯಾಕ .
ಶ್ರೀ ಕೃಷ್ಣ :"ಧರ್ಮ ರಾಯಾ ! ಶಾಸ್ತ್ರಾಚಾರ ,ಧರ್ಮ ಧರ್ಮು ಗೊತ್ತಶ್ಶಿಲೋ ,ಯುಕ್ತಾ ಯುಕ್ತಿ ವಿನಿಮಯ ವಿಶಾರದು  ತೂಚಿ ಅಶ್ಶಿ ಉಲ್ಲಯಿಲ್ಯಾರಿ ಕಷ್ಶಿ ? ಯುಧ್ಧ ಕೊರ್ಚೆ ಕ್ಷತ್ರಿಯ ವ್ರತ್ತಿ . ಧರ್ಮರಕ್ಷ ಣಾ ಕ್ಷತ್ರಿಯ ಪ್ರವ್ರತ್ತಿ  . ಯುಧ್ಧ ಯೋಧಾಕ ಹಿಂಸಾ ಹಿಂಸೇಕ ಪ್ರಾಸಕ್ತಿ ಅಸ್ಸು ನಜ್ಜ . ಭುಯಿಂಚೆ ಮತ್ತಿ ಹದ ಕರ್ತಲೆ ರೈತಾಕ ಕ್ರಿಮಿ ಕೀಟ ವಿಷಯಾನ ಆಲೋಚನಾ ಕೆಲ್ಲ್ಯಾರಿ ಅಂಕಾ ಕಶ್ಶಿ ಧಾನ್ಯ ಮೆಳ್ತಾ ? ವೈದ್ಯಾನ ರಕ್ತಾಕ ಭಿಲ್ಲಾರಿ ಚಿಕಿತ್ಸಾ ಕಶ್ಶಿ ಕರ್ತಾಲೋ ? ಕಷ್ಥಾಕ ಬ್ಹಿಲ್ಲಾರಿ ಬಾಯಲ ಮನಿಷಿ ಕಶ್ಶಿ  ಚರ್ಡಾಲೆ ಆವ್ಸು ಜಾವ್ಚಾ ಸಾಧ್ಯ ಅಸ್ಸ ? ಧರ್ಮ ರಕ್ಷಣೆ ಖತಿರಿ ಯುಧ್ಧಾಂತು ಪ್ರಾಣು ದಾವು ದವೊರ್ನು ಬಲಿದಾನ ಕೊರ್ಚೆ ಪುಣ್ಯಾ ಕಾಮ ಮ್ಹೊಣು ಸನಾತನ ಲೋಕಾನಿ ಸಂಗ್ಲಾ . ನ್ಯಾಯಾಧಿಕಾರೀನ ತೀರ್ಪು ಕೊರ್ನು ಘಲ್ಚೆ  ಶಿಕ್ಷಾ ನಿಮಿತ್ಯ ತಕ್ಕ..  ತೆ..  ಪಾಪ ಯೇನಾ. ಶಿಷ್ಯಾಂಕ ದಂಡನ ದಿವ್ಚೆ ನಿಮಿತ್ಯ ಗುರು ಲೋಕಾಕ ಪಾಪ ಯೇನಾ . ನ್ಯಾಯಾ ಖತಿರಿ ಧರ್ಮಾ ಖತಿರಿ ,ನಿಸ್ವಾರ್ಥ ಜಾವ್ನು ಲೋಕ ಕಲ್ಯಾಣ ಖತಿರಿ , ಕೊರ್ಚೆ ಅಧರ್ಮ ಕಾರ್ಯ ತಾ೦ಯಿ;ಪುಣ್ಯಾ ಕಾಮ ಜತ್ತಾ ... ಧರ್ಮರಾಯಾ !   ಹೇ ಕಸಲೇಯಿ ಅಸ್ಸೋ , ತುಗೆಲೇ ಕಡೇ ಅಭಿಪ್ರಾಯು ಕಸಲೆ ? ಸಾಂಗ . "
ಧರ್ಮರಾಯ :  "ದ್ಯೂತ ನಿಯಮ ಪ್ರಕಾರ ಅಮ್ಗೆಲೇ ರಾಜ್ಯ ಅಮ್ಕಾ  ದೀವ್ಕಾ . ಸ್ವಾರ್ಥ ಭುಧ್ಧಿ ನಿಮಿತ್ಯ ಧುರ್ಯೋಧನಾನ ಹಕ್ಕಾ ಒಪ್ಪಿಗ ದೀನಿ ಜಲ್ಲ್ಯಾರಿ...  ಅಮ್ಕಾ ಪಾಂಚ ಜನಾಂಕ ಪಂಚ ಪಟ್ಟಣ ದೀವ್ಚಾ ಸಾಂಗ . ತೆ ಪಟ್ಟಣ .. ಕುಶಸ್ಥಳ ,ವ್ರಕ್ಶಸ್ಥಳ ,ಮಾಕಂದಿ ,ವಾರ್ಣಾವ್ರತ ಆನಿ ತಾಂಕಾ ಖುಷಿ ಅಶ್ಶಿಲೆ  ಅನಿಯೇಕ ಪಟ್ಟಣ ಸೆರ್ಸೂನು , ಪಂಚ ಪಟ್ಟಣ ಪುಣಿ ದೀವ್ಚಾ ಸಾಂಗ . ಮಕ್ಕ ಧರ್ಮರಾಯು ಮಳ್ಳೆಲೆ ಬಿರುದುನಾಮ ವೋರ್ಚೆ ತಶೀ ಕರಿ ಕೃಷ್ಣಾ ! "
" ಭೀಮಸೇನಾ ತುಗೆಲೇ ಅಭಿಪ್ರಾಯು ಕಸಲೆ ? " ಕೃಷ್ಣಾನ ನಿಮ್ಗಿಲೆ . 
" ಕೃಷ್ಣಾ ! ಹಾ೦ವೆ ಪ್ರತ್ಯೇಕ ಜಾವ್ನು ಸಂಗ್ಚೆ ಕಸಲೆ ಅಸ್ಸ ? ಅಣ್ಣಾಲೆ ಅಭಿಪ್ರಾಯುಚಿ , ಮಿಗೆಲೆ  ಅಭಿಪ್ರಾಯು. " ಮಳ್ಳೊಲೊ ಭೀಮು 
" ಭಾವಜಿ ಅರ್ಜುನಾ ! ತುಗೆಲೇ ಅಭಿಪ್ರಾಯು ಕಸಲೆ ?"
"ಯದು ಕುಲಾಗ್ರಣಿ ! ಅಣ್ಣಾಂಗೆಲೆ ಅಭಿಪ್ರಾಯ ವಿರುಧ್ಧ ಹಾಂವ ಕಸಲೇಯಿ ಸಂಗನಾ . ಧರ್ಮಜಾ ಅಭಿಪ್ರಾಯೂಚಿ ಮಿಗೆಲೇ ಅಭಿಪ್ರಾಯು " ನಕುಲ ಸಹದೇವಾನಯಿ ಹೊಚಿ ಅಭಿಪ್ರಾಯು ಸಮರ್ಥನ ಕೆಲ್ಲೊ . 
                        ಯುಧ್ಧ ಅನಿವಾರ್ಯ ಮ್ಹೊಣು ಲೆಕ್ತನಾ ... ಸೈನ್ಯ ಸಮೀಕರಣ ಕೊರ್ನು ಯುಧ್ಧ ಮುಹೂರ್ಥಾಕ ಪೂರಾ ಜನಾನಿ ಎದುರ ಪೊಳೊಚೆ ಹೇ ಸಮಯಾರಿ , ಧರ್ಮಾರಾಯನ "ಸಂಧಿ" ಪ್ರಸ್ಥಾಪು ಕೆಲ್ಲೆಲೋ ದ್ರೌಪದಿಕ ದಿಗ್ಭ್ರಮ ಜತ್ತಾ . ಕ್ಷತ್ರಿಯ ಧರ್ಮು ವಿಸೋರ್ನು , ಪಾಂಚ  ಪಟ್ಟಣ ಭೀಖ ಮಗ್ಚೆ೦ತು  ಕಸಲೆ ಔಚಿತ್ಯ ಅಸ್ಸ ದ್ರೌಪದಿಕ  ಅರ್ಥು ಜಾಯ್ನಿ . ಧರ್ಮರಾಯಾಕ ನಿಂದನ ಕೊರೂ... ಕಿ, ಅಭಿನಂದನ ಕೊರೂ ಕೀ ... ಕಳ್ನಾಶೀ ನುತ...  ರಬ್ಲಿ.  " ಅಣ್ಣಾ ... ಪರಂಧಾಮ ... ಕೃಷ್ಣಾ ! ಸಂಧಿ ಪ್ರಯತ್ನಾಕ ಹಸ್ತಿನಾವತಿಕ ವತ್ತಲೊ ತುಗೆಲೇಗಿ , ಹಾಂವೆಯಿ ದೋನಿ ಉತ್ರ೦ ಉಲ್ಲೋಯಿತ ನವೆ ?" ಮ್ಹೊಣು ದ್ರೌಪದಿನ ನಿಮ್ಗಿಲೆ . 
" ನಿಮ್ಗೀ ದ್ರೌಪದೀ ನಿಜಾವ್ನು ಸಂಗೂಕ ಜಲ್ಲ್ಯಾರಿ , ತೂವೇಚಿ ಸಂಘೂಕಾ " 
" ಅಣ್ಣಾ ಕ್ರಷ್ಣಾ ! ಅಗ್ನೀ೦ತು ಜನ್ಮಾ ಯೇವ್ನು , ದ್ರುಪದ ರಾಯಲೇ ಧೂವ ಜಾವ್ನು ಹೊಡಿ ಜಾವ್ನು ... ಮಹಾ ಪರಾಕ್ರಮಿ ಕುರುವಂಷಾ ಸೂನ ಜಾವ್ನು ಅಸ್ಸ . ವರ ಸಂಜಾತ  ಪಂಚ ಪಾಂಡವಾಂಕ ಬಾಯಲ ಜಾವ್ನು ಅಸ್ಸ . ಪೌರುಷ ವಂತ ಚೆರ್ಡುವಾಂಕ ಅಮ್ಮ ಜಾವ್ನು ಅಸ್ಸ . ಕಸಲೆ ಅಸ್ಲಾರಿಯಿ ಕಸಲೆ ಪ್ರಯೋಜನ ? ಕುರುವಂಷಾ ಕಂಚೆಯಿ ಸುನ್ನೇನ ಅನುಭವ ಕರ್ನಾ ನತ್ತಿಲೆ....  ಕಷ್ಟ ನಷ್ಟ... ಹಾ೦ವೆ  ಅನುಭವ ಕೆಲ್ಲಾ... ದುಶ್ಶ್ಯಾಸನ , ಸೈ೦ಧವ , ಕೀಚಕ ಲೋಕಾಲೆ ಕಾಮುಕ  ದ್ರಷ್ಟಿ ಕ ಬಲಿ ಜಲ್ಲೆ . ಕಂಚೇಯಿ ಯುಗಾಂತು ಕೊಣಾಕಯಿ ಜಾಯ್ನಾ ನತ್ತಿಲೆ ಸ್ತ್ರೀ ಅಪಮಾನ , ಅನ್ಯಾಯು ಹಾ೦ವೆ ಬ್ಹೊಗ್ಲಾ "
" ಅಣ್ಣಾ ! ಋತುಮತಿ , ಏಕ ವಸ್ತ್ರ ... ಜಾವ್ನು ಅಶ್ಶಿಲಿ ...  ಮಕ್ಕಾ... ದುಶ್ಶ್ಯಾಸನಾನ ಮತ್ತೇ ಕೆಶ್ಠ ಧೋರ್ನು , ನೆಲಾರಿ ಘಾಲ್ನು ,ಬಲಿ ಪಶುಕ ತಾಂಡುನು ಹಳ್ಳಾಮಣಕೆ  ಕುರು ಸಭೇಕ ತಂಡುನು ಹಾಣು ,ಮಕ್ಕಾ  ವಿವಸ್ತ್ರ ಕೊರ್ಚ್ಯಾ ಪ್ರಯತ್ನ ಕೆಲ್ಲೇಲೆ ತೆ ಘಡಿ ... ಮಿಗೆಲೇ ಪಂಚ ಬಾಮ್ಮಣ , ಭೀಷ್ಮ ಪಿತಾ ಮಹ ,ದ್ರೋಣ ವಿದುರ ದ್ರಥರಾಷ್ಟ್ರ ತಸಲೇ ಮಲ್ಘಡೆ ಕಿತ್ಯಾ ಮೌನ ಅಶ್ಶಿಲೆ ? ನರ ಪ್ರಾಣಿ ....ಧುಶ್ಶ್ಯಾಸನ ಮಿಗೆಲೆ  ಕಪ್ಪಡ ಧೋರ್ನು ತಂಡುನು ಆನಂದ ಪವ್ವಿಲೆ ಘಡಿ , ಹಾ೦ವೆ  ಕಷ್ಷಿ ವಿಸೋರ್ಚೆ ? ತೇಚಿ ವೇಳೆರಿ ಹಾ೦ವೇ  ಮೊರ್ಕಾ ಅಶ್ಶಿಲೆ ... ಕಸಾಲೆ ಮರನಿ ? ಜೀವನ ಪರ್ಯಂತ ಹೇ ಕಷ್ಟಾ ಗ್ಹಾಸು ಪೊಟ್ಟಾ  ಖತೀರಿ ಖಾವ್ನು ಜೀವನ್ತಿ ಕಸಾಲೆ ಅಸ್ಸಕಿ ಗೊತ್ತಸ್ಸವೆ ??? ಅಣ್ಣಾ !! ಆಜಿ ನಯಿ..  ಜಲ್ಲಾರಿ  ಫಾಯಿ...ಮಿಗೆಲೇ ಭಮ್ಮಣ , ಮಿಗೆಲೇ ವೈರಿ ಅಭಿಮಾನ ಅಷ್ಶಿಲೆ ಲೋಕ ಮಕ್ಕ ಜಲ್ಲೇಲೆ ಅವಮಾನಾಕ ಪ್ರತಿಶೋಧ ಕರ್ತಾತಿ ;ಹರ್ದೆ ಲಶ್ಶಿಲೆ ಪ್ರತಿ ಶೋಧ ಅಗ್ನಿ , ಶಾಂತ ಕರ್ತಾತಿ ;ಮ್ಹೊಣು ಲೆಕ್ಕೂನು ರಾಕ್ತಾಚಿ ಕಾಲು ತಂಡೀತಾ ಅಸ್ಸ .... ಜಲ್ಲಾರಿ... ಧರ್ಮರಾಯು ... ಪಾ೦ಚ ಪಟ್ಟಣಾ ಸಂಧಾನ ಕೌರವಾಲೆ ವೊಟ್ಟು ಕೊರುಂಕ ಭಾರ ಸರಲಾ ಮ್ಹೊಣು,  ಮಿಗೆಲೇ ಮನಾ ತಾಯಿ ಊಹನ ಕರನಿ ಅಷ್ಶಿಲೆ ಮಾಧವಾ !!   ತೆದನಾ ಕೌರವ ಪರಿಶತ್ತಾಂತು ಹಂಗೆಲೇ ಅಸಹಾಯಕತ , ಮಿಗೆಲೇ ದೌರ್ಭಾಘ್ಯ ಸ್ತಿತಿ ಮೌನ ಜಾವ್ನು ಪೊಳಯಿಲಾ ವಿನಃ , ದುರ್ಯೋಧನಾಲೆ ದುರ್ಮದ ಧಿಕ್ಕಾರು ಕೊರ್ನು . ಮಿಗೆಲೇ ಮಾನಾಪಹರಣ ರಬ್ಬೋಚ್ಯಾಕ ಯೆಕ್ಲೋ ದರ್ಲೋ ಮುಕಾರಿ ಯೇನಿ . ಪಾಂಡವ ಕುಲ ಸತಿಕ ಕೆಲ್ಲೇಲೆ ಉಪಕಾರು ಕಸಲೆ ಅಸ್ಸ ?ಮಿಗೆಲೇ ಬಮ್ಮಣಾ೦ಲೆ ಸಮಕ್ಷಮಾಂತು , ದುರ್ಯೋಧನಾನ ಝಾ೦ಘೀ  ವೈಲೆ ವಸ್ತ್ರ ಉಬ್ಬಾರ್ನು ಝಾ೦ಘಿ  ದಕ್ಕೊನು   "ಯೋ ದ್ರೌಪದಿ ! ಅಸಮರ್ಥ ಹೇ ಪಾ೦ಚ ಬಾ೦ಮ್ಮಣಾ ತುಕ್ಕ ಕಸಲೇಕ ? ಮಿಗೆಲೇ ರಾಣಿ , ದೊನ್ನಿ ಬಾಯ್ಲ , ವೇಶ್ಯೆ ಜಾವ್ನು ರಾಬ !! " ಮ್ಹೊಣು ಅಪಹಾಸ್ಯ ರ್ಕೊರ್ನು , ಶತ ಕೌರವ "ಅಹಹಹ ...  ಹಾಹಾ ಹಾ  "ಮ್ಹೊಣು ಕೇ... ಕೇ... ತೀ... ತೀ ಕರ್ಕಶ ಅಟ್ಟ ಹಾಸು ಕರ್ತನಾ... ಮೌನ ಅಶ್ಶಿಲೆ ... ಅಸಮರ್ಥ ಮಲ್ಘಡೆ ಅತ್ತ ಪೂಜ್ಯ ಜಲ್ಲೇ೦ತಿ . ಆವ್ಸೂಕ ಸಮಾನ ಜಲ್ಲೀಲಿ ವಹ್ ನ್ನಿ ಮನ್ಷೇಕ ಪೂಜ್ಯ ಭಾವನೇರಿ ಪೊಳಯಿನಾಶಿ ಯೆಕ್ಲಿ ವೈಷ್ಯೇಕ ಪೊಳಯಿಲೆ ಕೌರವ ಅತ್ತ ಅತ್ಮೀಯ ಸಹೋದರ ಜಲ್ಲೆಂತಿ ನವೆ ?  ವೈ... ವೈ... ವೈ ತಾನ್ನಿ ... ಕುರು ವಂಶಾಚೆ ರಕ್ತ ಸಂಭಂಧಿ ... !! ಹಾಂವ ಕೋಣ ? ಪಾಂಚಾಲಾಚಿ... ಪರ ಕುಟು೦ಬಾಚಿ... ಗೋತ್ರ ಸೊಣು ... ಕುಟುಂಬ ಸೊಣು .. ಹೊಡಿ ಜಾಲ್ಲೇಲೆ ಆವ್ಸೂ ಘರ ಸೊಣು ಅಯ್ಯಿಲಿ . ಯೆಕ್ಲಿ ಅತಂತ್ರ ದಿಕ್ಕ ನತ್ತಿಲಿ ! " ಕೃಷ್ಣಾಲೆ ಪಯ್ಯರಿ ಪೊಣು ಹೃದಯ ವಿದ್ರಾವಕ ಜಾವ್ನು ರಡ್ತಾ . ಶ್ರೀ ಕೃಷ್ನು ದ್ರೌಪದಿಕ ಹಾತು  ಧೋರ್ನು ಉಬ್ಬಾರ್ನು ಪ್ರೀತೇರಿ ದೊಳೆ ಪುಶೀತಾ . ಸನ್ನಿ ಕೊರ್ನು ರೊಣುಕಾ ಮ್ಹೊಣು ಸಾಂತ್ವನ ಕರತಾ . ಪಾಂಡವಾಂಕ ಸಕ್ಕಡಾಂಕ ದೋಳೆ  ಭೋರ್ನು ಎತ್ತಾ . " ಅಣ್ಣಾ ! ತೆದನಾಚೆ ಅಸಹ್ಯ ಮನೋವೇದನ ಮಿಗೆಲೇ ಹ್ರದಯಾಂತು ನಿಪ್ಪೋನು ದವೊರ್ನು ಬಾರಾ ವರ್ಷ ರನ್ನಾಂತು ಥಂಡಿ ಪಾವ್ಸು ವತ ಮಿಂಚು ಗುಡುಗು ಸಹನಾ ಕೊರ್ನು , ಮಿಗೆಲೇ ಬಮ್ಮಣಾ೦ಲೆ ದಾಸಿ ಜಾವ್ನು ಜೀವಂತ ಅಸ್ಸ . ದುಸ್ರೆಲೆ ಘರಾಂತು ದಾಸಿ ಜಾವ್ನು ವಿರಾಟ ರಾಣಿಲೆ ದಾಸತ್ವ ಅಜ್ಞಾತ ವಾಸಾಂತು ಕೆಲ್ಲಾ . ಕಸಲೇಕ ಯಿತ್ಲೇ ಕಷ್ಟ ಕಳ್ಳಾ ? ಕೌರವಾಂಗೆಲೆ ದಾಯಾದಿ ಕುಹಕ ಭುಧ್ಧಿ , ಮಕ್ಕ ಕೆಲ್ಲೇಲೆ ಅಪಮಾನ ವಿಸೊರ್ನು... ಪಾಂಚ  ಪಟ್ಟಣ ಭಿಕ್ಷ ನಿಮ್ಗುಚ್ಯಾ ನಯಿ . ಕುರವಾನ್ಗೆಲೇ ಕೆಶ್ಠ ಧೋರ್ನು ಗಳೋ ಕತ್ತರ್ನಿ ನತ್ಲೇರಿ .. ಭೀಮಸೆನಾಲೆ ಬಾಹುಬಲಾಕ ಮೋಲ  ಖಯಿ ? ವಜ್ರ ಸಮಾನ ಗದಾ  ದಂಡಾಕ ಗೌರವ ಖಯಿ ?ವೀರ ಅರ್ಜುನಾಲೆ ಗಾಂಡೀವಾಕ ಮೌಲ್ಯ ಖಯಿ ? ದಿವ್ಯಾಸ್ತ್ರ ಸಾಧನೇಕ ಮಾನ್ಯತಾ ಖಯಿ ? ದೇವೇಂದ್ರ ಸಮಾನ ಅರ್ಜುನಾಲೆ ಗಾಂಡೀವ ಧನುಸ್ಸಾಕ  ಅನಿ , ಸನ್ಯಾಸಿಲೆ ಹತ್ತಾ  ಅಶ್ಶಿಲೆ ದಂಡಾಕ ವ್ಯತ್ಯಾಸು ಕಸಲೆ ಅಸ್ಸ ?  ಕೌಂತೆಯ ಮಾದ್ರೆಯ ಧರ್ಮ ರಾಯಾಕ ಧಿಕ್ಕಾರು ಕೊರ್ನು ಯುಧ್ಧ ಕೊರು೦ ಜಾಯ್ನಾ ನತ್ಲೆರಿ ; ಶಾಂತಿ ಪ್ರವಚನ ಅಯಿಕುನು ಬಯಿಸೋ೦ತಿ ! ಹಾನ್ವೆ ಜನಮು ದಿಲ್ಲೇಲೆ ಪಾಂಚ ಉಪ ಪಾಂಡವ ಮಿಗೆಲೇ ಚರ್ಡು೦ವ, ಘಟೋತ್ಕಚ , ಅಭಿಮನ್ಯು ಹನ್ನಿ ಪೂರ ವೊಟ್ಟು  ಜಾವ್ನು ಕುರು ಕಲ್ಯಾಣಾಕ ಉಜ್ಜೋ  ದೀವ್ನು ಯೆತ್ತಲೀಂಚಿ . ಆವ್ಸೂಲೆ ದೊಳೇ  ಉದ್ದಾಕ ಪುಸೂಚೆ ಅವಕಾಶು ಮಿಗೆಲೇ ಚರ್ಡುವಾಂಕ ಪುಣಿ ಮೇಳೋ 
                         ಮಾಧವಾ ! ಕ್ಷತ್ರಿಯ ತಂಗೆಲೆ ಸ್ವಂತ ಬಲಾನ ಕಸಲೇಯಿ ಪುಣಿ ತಂಗೆಲೆ ಸ್ವಂತ ಕೋರ್ನು ಗ್ಹೆತ್ತಾತಿ ;ಕೆದನಯಿ ದೈನ್ಯ ಜಾವ್ನು ಭಿಕ್ಷಾ ಮಗ್ಗನಾತಿ " ಆಶಿ ಸಂಗ್ತಾ ಪಾಂಡವಾಂಗೆಲೆ ಸಂಧಿ ಅಭಿಪ್ರಾಯು ಧಿಕ್ಕಾರು ಕೆಲ್ಲೆ ದ್ರೌಪದೀನ . " ದ್ರೌಪದೀ !! ಕಸಲೆ ಹೇ ! ಆವೆಶಾಂತು  ಕಸಾಲೆ ಉಲ್ಲಯಿತಾ ಮ್ಹೊಣು ತುಕ್ಕ ಗೊತ್ನಾ " ಮ್ಹೊಣು ಧರ್ಮರಾಯನ ಠೀಕ ಕೆಲ್ಲಿ . 
ಭೀಮ : " ದ್ರೌಪದೀನ ಉಲ್ಲಯಿಲೆ೦ತು  ಕಸಲೆ ಚೂಕಿ ಅಸ್ಸ ? ಸತ್ಯಾಚಿ ಸಂಗ್ಲಾ . ದ್ರೌಪದಿ ಕ್ಷತ್ರಿಯ ಬಾಯಲ ಮನಿಷಿ . ವೀರ ವನಿತೆನ ಉಲ್ಲೋಚೆ ಉತ್ರಂಚಿ ಉಲ್ಲಯಿಲೆ . ಧರ್ಮಾ ಧರ್ಮು ಸಗ್ಳೆ ಜೀವನಾ೦ತು ರಕ್ಷಣೆ ಕೊರ್ನು ಜೀವನ ಕಡ್ತಾತಿ ಮ್ಹೊಣು , ಅಗ್ನಿ ಸಾಕ್ಷಿ ಜಾವ್ನು ಆಣ ಪ್ರತಿಜ್ನ ಕೆಲ್ಲೇಲೆ ಅಮ್ಮಿ !  ದಾ೦ಪತ್ಯ ಧರ್ಮ ರಾಜ ಧರ್ಮಾ ಪಶಿ ಹೋಡ . ಹಾಂವ ದ್ರೌಪದಿಲೆ ಅಭಿಪ್ರಾಯು ಸಮ್ಮ ಅಸ್ಸ ಮ್ಹೊಣು ಸಂಗ್ತಾ ಅನಿ ಬೆಂಬಲ ಕರತಾ . ವಾಸುದೇವಾ ! ಕುಶ ಸ್ಥಳ , ವ್ರಕ ಸ್ಥಳ , ಮಾಕಂದಿ , ವಾರಣಾವ್ರತ ಹೇ ಚಾರಿ ಗಾಂವ ಧರ್ಮಜ ಅರ್ಜುನ ನಕುಲ ಸಹದೆವಾಕ ದೀವ್ಚಾಕ ದ್ರತರಾಷ್ಟ್ರಾಕ ಸಾಂಗ . ಮಕ್ಕ ಮಾತ್ರ ದುರ್ಯೋಧನಾಲೆ ಝಾಂಗಿ ಜಾವ್ಕಾಚಿ...  ಮ್ಹೊಣು ತೆ ಕುರುಡೇಕ  ಸಾಂಗ ! ದ್ರತ ರಾಷ್ಟ್ರಾಲೆ ವಂಶ ವ್ರಕ್ಷ ಹೇ ಬೀಮಾಲೆ ಭೀಮ ವಾಹರೇಕ ನಾಶ ಜತ್ತ ಮ್ಹೊಣು ಸಾಂಗ ! ದ್ರತರಾಷ್ಟ್ರಾಲೆ ಪಿಂಡ ಘಲುಂಕ ಯೇಕ್ಲೆ೦ಕಯಿ ಸೋಣಾ  ಮ್ಹೊಣು ಸಾಂಗ ! ಯದು ವೀರ ಕ್ರಷ್ಣಾ ! ಅಮ್ಗೆಲೇ ಪ್ರತಿ ನಿಧಿ ಜಾವ್ನು ವತ್ತಲೋ ತೂ ... ಠೀವೀ೦ನ್ತು ಜವ್ವೋ , ಬ್ಹಾವಾ೦ತು ಜವ್ವೋ , ಭಾಷೆಂತು  ಜವ್ವೋ , ಬಗ್ಸನಾಶಿ,  ಸೋಲ್ವನಾಶಿ,  ವೋಪ್ವನಾಶಿ, ಉಲ್ಲೋನು ಯೋ ಕೃಷ್ಣಾ  ! "   
                         "ಶಹಭಾಶ್ ಭೀಮಾ !"  ಮಳ್ಳೊಲೊ ಕ್ರಿಷ್ಣು . ಭೀಮ ಸೇನಾಲೆ ಉತ್ರ೦ ಅಯಿಕುನು ಸ೦ತುಶ್ಠ ಜಲ್ಲಿ ದ್ರೌಪದಿ . 
ಶ್ರೀ ಕೃಷ್ಣ :   " ತುಮ್ಮಿ ಉಲ್ಲಯಿಲೆ ಪೂರ ಅಯಿಕಲೋ . ಅತ್ತ ಹಾನ್ವೆ ಸಂಗ್ಚೆ ಸ್ವಲ್ಪ ಅಯಿಕಯಾ ! ದುರ್ಯೋಧನು ಕೆದನಾಯಿ ಸಂಧಿಕ ಆಯಿಕನಾ . ತೆದನಾ ಯುಧ್ಧ ಅನಿವಾರ್ಯ ಜತ್ತಾ . ಅಮ್ಗೆಲೇ ವೀರಾಂಕ ಉತ್ಸಾಹ ಶಕ್ತಿ ಭೋರ್ನು ಪ್ರೋತ್ಸಾಹ ಕೊರ್ಕಾ . ಫಲಿತಾಂಶ ಕಸಾಲೆ ಮ್ಹೊಣೂ ಕೊಳ್ನು ; ಹಸ್ತಿನಾವತಿಕ ಹಾ೦ವೆ ವೋಚ್ಚೆ ಕಾರಣ ಕಸಾಲೆ ಮಹ್ಳ್ಳೆರಿ ... ಶತ್ರು ಬಲ ಕಸಲೆ , ಬಳಗ ಬಲ ಕಸಲೆ , ಮಿತ್ರ ಬಲ ಕಸಲೆ ಮ್ಹೊಣು ಹಾ೦ವೆ  ಏಕ ಪಂಕ್ತಾ  ಫೊಳೊಕಾ . ಭೀಷ್ಮ ದ್ರೊಣಾಂಗೆಲೆ ಖತಿರಿ ಹಾಂವ ಸಂಧಾನ ಕೊರ್ಕಾ . ಕುಂತಿ ಮಾತೇಕ ಏಕ ಪಂಕ್ತಾ ಪೊಳೊನು ಉಲ್ಲೋಕಾ.  ಅನ್ನೇಕ ಮುಖ್ಯ ಕಾರ್ಯ ಮಕ್ಕಾ  ಕೋರು೦ ಅಸ್ಸಾ . ಫಲ್ಲೇ ಪ್ರಾತಃ ಕಾಲರಿ ವಾಸುಕಿ ಗ್ಹೇವ್ನು ಹಸ್ತಿನಾವತಿಕ ವೋಚ್ಚುನು ಯೇತ್ತಾ . ಹಾಂವೆ ಯೆವ್ಚೆ ಎದುರ ಪೊಳಯಿನಾಶಿ ಯಥಾರೀತಿ  ಕಾರ್ಯೊನ್ಮುಖಿ ಜಯ್ಯಾತಿ"ಮಳ್ಳಲೊ ಕೃಷ್ಣು
ಉಮಾಪತಿ  
                                                               

No comments:

Post a Comment